Friday, December 26, 2008

Kota Kinabalu

Pada hujung tahun ini banyak pula tempat yang dikunjungi termasuklah KK.

Berikut beberapa gambar menarik (pada anggapan saya je) yang sempat diambil semasa di sana dari 16hb hingga 19hb yang lalu.

Lapangan Terbang baru KK (masih belum siap sepenuhnya).

Mencuba jambatan gantung di Taman Budaya Sabah.

Beberapa rumah tradisi orang Sabah.

Lampu "gasoline" tetapi "bermenthol baru".

Pemandangan dalam rumah panjang orang Sabah.

Nelayan bersedia untuk ke laut.

Di luar pasar Filipino.

Nyaman meminum air kelapa apabila kepanasan.

Masjid Negeri Sabah.

Betul ke bangunan ini kelihatan sedikit condong???

Saje je ambil gambar ni.

"HARI INI DI TAHUN HADAPAN JIKA BERKHIDMAT DI DALAM KERAJAAN, SAYA AKAN BERSARA WAJIB. ALHAMDULILLAH SEMOGA SAYA DIBERI KESIHATAN YANG BAIK, KEKAL DI DALAM ISLAM DAN BERIMAN. INSYAALLAH".

(Updated)


14 comments:

Akmal said...

Banyak betul 'merayau' ye? hehe. Melancong sebenarnya. Mesti banyak benda menarik yang dah dilihat :)
Enjoy your tahun terakhir then. Though, I doubt that lepas tahun terakhir ni, you pakzabs will stop working hehehe :)
Oh ya, selamat hari lahir.
Salam dari Kuantan.

Abahnajwa said...

Pak zabs..

Perjalanan saya jauh lagi Pak zabs..nanti sudi2 kongsi pengalaman dengan kami orang baru ni ya..:-)

MA & Brood said...

Happy Birthday!


Lama tak pergi KK.Terakhir tahun 2005. Maybe next time boleh naik belon ke sana dengan anak-anak.

Zabs said...

Akmal: Begitulah agaknya. selagi badan sihat dan semangat untuk bekerja masih ada saya akan teruskan. InsyaAllah.
Baru tigas hari lepas saya berada di Kuantan (dari 21hb hingga 23hb). Akan postkan sedikit gambar semasa di sana nanti.

Zabs said...

Abahnajwa: Orang muda pun sudah banyak pengalman sekarang ni. Dunia sudah semakin maju. Maklumat sudah berada di hujung jari je. Dunia sudah semakin dekat untuk diterokai. Tetapi jika ada yang kami orang lama boleh kongsikan, InsyaAllah. ..

Zabs said...

MA: Jika sudah jadi ke sana nanti sisyorkan untuk mendaki Gunung Kinabalu sekali.
Tetapi sebenarnya saya pun tak pernah mendakinya lagi. Tambahan pula sekarang ni dah terlewatlah waktunya.

Zawi said...

Zabs,
Happy Birthday!
Jangan fikir pasal pencen, terus bekerja kerana otak zabs akan sentiasa cergas dan manatap.
Saya baru balik dari KK setelah merayau ke suku Bahagian Sabah. Seronok tengok tempat orang.

Mior Azhar said...

Selamat Hari Lahir, Pak zabs

Neeza Shahril said...

Happy Birthday!!! simbolik sungguh statement tu.. nasib baik dapat tangkap :)

cantik gambar2 tu.. neeza tak pernah pergi lagi.. teringin jugak nak pergi..

anggerik merah said...

Pak Zab,
Teringat saya kat KK. Spent 1 year masa teenager dulu. KK dah banyak berubah dan membangun. Gambar2 tu menarik.

Selamat hari lahir untuk Pak Zabs. Semuga panjang umur dan murah rezeki sentiasa. Juga happy anniversary untuk Pak Zabs dan isteri tercinta..semuga berkekalan hingga keakhir hayat.

Salam maal hijrah

zino said...

bersara wajib yg dah tambah 3 tahun ke belum tu hehe..

bangunan tu tak condong cameraman dia yg senget masa ambil gambar hehe

selamat hari lahir semuga panjang umur murah rezeki dan di permudah segala urusan..

Zabs said...

Mior: Terima kasih.

Neeza: Terima Kasih. KK dekat je, nanti bila dah balik masa boleh cuti2 tempatan pula.

AM: Terima kasih. KK dah banyak berubah.

Zino: Dah campur tu. Hahaha...

Bayukk said...

Salam,

pak zabs...selamat tahun baru. Owh ada pula pegi KK hari tu...he3x.

amacm best x?

Zabs said...

Bayukk,
Beberapa sahaja di KK, menemankan isteri yang ada tugas sementara di sana. Sebenarbya saya sudah eberapa kali ke KK, pertama kali pada pertengahan 70an dahulu. Hehehe..