Sunday, September 28, 2008

Salam Aidilfitri

Kepada semua rakan-rakan bloggers yang berkesempatan melayari blog ini, diucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin. Kalau ada salah dan silap semasa komen mengomen harap dimaafkan.

Kepada yang balik beraya di kampong, pandu cermat, jiwa selamat, kampong kita tu tak akan ke mana, tetap akan ada di situ, lambat atau cepat kita akan sampai ke sana juga.

Yang bekerja di Hari Raya, syabas, kerana apabila anda bekerja, rakan anda yang lain akan dapat beraya di kampong. Di lain tahun mungkin anda pula akan beraya di kampong.

Bagi yang beraya di perantauan, banyakkan bersabar, anda antara yang BERTUAH dapat peluang belajar/bekerja atau menemani suami/isteri di luar negara. Ada jutaan lagi rakyat Malaysia, yang menunggu2 peluang tersebut.

Walau apa pun, apabila beraya nanti, ingatlah, kita sudah pun berlatih diet di bulan puasa (saya mengingatkan diri saya juga), jangan pula lupa diet tersebut kerana ia baik untuk kesihatan kita. Berhati-hati di meja makan.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI.

14 comments:

Yunus Badawi said...

Zabs,
Jemputlah datang ke rumah raya pertama sebelum you balik Rembau. Tahun ni persiapan kami sederhana sahaja tapi yg penting rasa kesyukuran kpd Illahi kerana berjaya menyempurnakan ibadat sepanjang Ramadhan. Semoga diterimaNya jua.
Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin.

MA & Brood said...

Salam,

Selamat Menyambut Kedatangan Aidilfitri dari kami sekeluarga. Maaf Zahir & Batin.

Akmal said...

Assalamualaikum,
Eh, jarang orang nasihat berhati-hati dimeja makan ni. Tapi betul jugak tu. Rendang, ketupat, lemang, nasi minyak, dan sebagainya di pagi raya nanti; bolehkah kita melawannya?
Nantikan ;)
Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin.

FADZLAN RIZAN JOHANI said...

SELAMAT HARI RAYA
dari kami sekeluarga diperantauan

FADZLAN
http://www.jalakmas.blogspot.com/

Neeza Shahril said...

neeza suka bila bab diet tu.. memang rasa ringan badan dibulan puasa.. tapi bila raya aje.. terpaksa makan.. kalau tak makan, kecik pulak hati tuan rumah.. nak nak kalau berada di rumah sedara mara belah mertua.. kalau sedara mara kita.. selamba aje takpe hehehe..

Selamat Hari Raya Pak Zabs.. neeza balik kampung!!! hehee..

Kerp (Ph.D) said...

salam aidilfitri pak zab. maaf zahir dan batin. pandu cermat sentiasa.

mohd azmir said...

ayahanda,

Selamat hari raya & maaf zahir batin!!

dah tiga tahun beraya di perantaun dah ni, getting used to it dah kot?
nyway, memer dah update blog!! rajin2 singggah..

salam

jaflam said...

Salam zabs,

Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Maaf zahir Batin

Buat Tuan & Keluarga semoga sentisa dalam keberkatan dan perlindungan Allah.

cakapaje said...

Salam Aidil Fitri pada Pak Zabs dan Keluarga juga,
Memohon maaf di atas segala komen berlebihan dan kesilapan yang pasti ada.

Zawi said...

Zabs,
Tepat sekali ingatan supaya berhati-hati dimeja makan. Pada usia yang makin melanjut, itu lah bahayanya.
Selamat Hari Raya buat zabs sekeluarga, maaf zahir dan batin.

ruby ahmad said...

Salam Aidil Fitri & family. Maaf Zahir Batin.

The Ancient Mariner said...

Salam Pak Zabs,

Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Maaf zahir Batin.

Tak balik kampung ke raya ni?

Michael Wong said...

Hi, was wondering if we could exchange blog roll links?
I'm a PR5 blog that talks about blogging.
If yes, please leave a comment on any of my blog posts at:
http://bigmoneylist.blogspot.com/
or simply send me an email at:
michaelwong38@gmail.com.

zino said...

selamat hari raya maaf zahir batin.. beraya di mana zabs?