Friday, July 04, 2008

Ke Negeri Di Bawah Bayu

Beberapa hari lalu telah menyertai Penerbangan Emas kita ke Negeri di Bawah Bayu untuk beberapa hari. Sekali lagi telah dapat merasai betapa besarnya lapangan terbang antarabangsa kita ini. Kerana besarnya terasa sungguh lapang dan lenggang kecuali ketika ada penerbangan yang baru sampai.

Mungkin sepuluh tahun dari sekarang baru akan terasa kesibukan di lapangan terbang ini.

Sementara menunggu untuk menaiki pesawat, sempat mengambil beberapa gambar para petugas membuat persiapan pesawat sebelum berlepas.

Pembantu juruterbang ini juga perlu membuat persiapan, termasuk membersihkan cermin hadapan "cockpit" nya.

Penerbangan ini penuh nampaknya. Mungkin ia adalah penerbangan antarabangsa yang akan meneruskan penerbangan ke Taiwan, selepas berhenti sebentar di KK untuk menurunkan kami (hehehe...)

Gambar-gambar lain yang sempat diambil di KK akan di muat turun jika berkesempatan.

12 comments:

Neeza Shahril said...

memang dalam banyak2 airport yang neeza pernah pergi, terasa sangat KLIA lah paling luas.. bukan sebab memang besar, tapi sebab selalu aje kosong.. airport macam Dubai, ya rabbi.. Allah aje yang tahu.. memang boleh sesat.. dengan manusia penuh, dengan entah apa2 yang penuh..

errr.. pergi KK ni jalan2 ke sebab kerja pak Zabs??

zino said...

zabs
walaupun nampak besar tapi di kata masih tak cukup besar utk menampung keperluan..

ke KK makan angin ke? ..

KAMATO said...

Pak Zab bercuti ke ada urusan

Zabs said...

Neeza, Zino & Kamato: Bekerja dan makan angin. Isteri datang kerana urusan dan saya makan angin (tapi tak keluar asap).

NBK466 said...

Sempat ke KK beberpa jam jerk..itu pun balik hari masa gi hantar adik register kat UiTM KK. Tak sompek nak poie melencung....hu..hu.hu..

Zabs said...

NBK: KK tu kat Menggatal ke? Saya takde melencung sangat. Dah beberapa kali ke sana. Walaubagaimana pun masih ada tempat baru yang belum dilawat (bukan liwat)...

blackpurple @ jowopinter said...

Salam tuan.

KLIA. Saya seperti biasalah, pemerhati seni-tamannya. Pernah terlibat di dalam salah satu fasa pembinaan landskapnya dulu. :)

Ah! Bilalah agaknya saya dapat menjejakkan kaki ke Karambunai .....

Zabs said...

BP: Dengar cerita je, tempatnya cantik sekali. Tapi saya tidak menjejak kaki di sana lagi.
Mungkin boleh dijadi tempat untuk honeymoon (lagi)..

kingbinjai said...

oh dekat dah ngan tempat kerja aku tu

Mat Salo said...

Salaam, Pak Zabs. Sempat pi mendaki ke? KK is a beautiful place. First time I went there was in 96 when I drove all the way from Miri via Limbang dan Brunei. Masa tu tak da proper jalan dan kalau tak silap at least 2 ke 3 ferry crossing. That was in my Land Cruiser. Sekarang dengar Kancil pun dah boleh lalu.. Hope to see some pictures soon, Pak. Mudah- mudahan juga sukses cari bisnes sana ya Pak?

Mak Su said...

ada program menarik ker Uncle? program penerbangan emas?

Zabs said...

King: Di mana gerangan tempat itu ya?

MS: Masa muda2 dulu ke sana pun tak pergi panjat gunung tu. Dah tua2 ni gunung yang rendah2 lagi tak terpanjat, yang tinggi2 tu lagilah gayatnya.

Mak Su: Takdanya. Diskaun warga emas adalah...hehe.