Wednesday, July 23, 2008

Ehwal Semasa...

Seorang anak berumur 12 tahun bertanya kepada ayahnya setelah membaca satu berita di akhbar "SINAR".

Anak: Ayah, liwat itu aper?

Ayah: (Terdiam sebentar) Satu perbuatan yang tidak baik. Jika perempuan dipanggil rogol, tetapi kalau kepada lelaki di panggil liwat.

Anak: (Ketawa geli hati).

Ayah: Kenapa ketawa pulak?

Anak: Tak kan orang tu buat, dia dahlah tua, pastu dia ada isteri 'n' anak2 yang nampak baik je.

Ayah: Orang muda tu buat laporan, dan ada orang cerita dia telah diliwat 9 kali sejak 3 bulan lalu. Ada kemungkinan juga (ingin menduga keyakinannya) ?

Anak: Kalau ye pun, kenapa baru sekarang nak buat laporan (sambil menahan ketawa geli hatinya yang belum habis)?

Ayah: Sebab dia dah tak tahan lagi kot?

Anak: Kalau ikut matematik "average", dia diliwat 3 kali sebulan lah ye?

Ayah: Agaknya lah tu.

Anak: Hish-hish masih tak percayalah (ketawa geli hati dengan cerita yang dibacanya itu) .
p.s: diedit oleh budak berumur 12 tahun itu....
"Sesungguhnya orang-orang yang membawa berita yang amat dusta itu ialah segolongan dari kalangan kamu; janganlah kamu menyangka (berita yang dusta) itu buruk bagi kamu, bahkan ia baik bagi kamu. Tiap-tiap seorang di antara mereka akan beroleh hukuman sepadan dengan kesalahan yang dilakukannya itu dan orang yang mengambil bahagian besar dalam menyiarkannya di antara mereka, akan beroleh seksa yang besar (di dunia dan di akhirat)" (An Nuur - ayat 11).

13 comments:

alan zed said...

hehe. pija2. :)

blackpurple @ jowopinter said...

Salam tuan.

"Pak, saya tumpang liwat ya pak," kata Adam kepada bapaknya.

[Dialog di atas mestilah dibaca dalam slang Indonesia :D]

Neeza Shahril said...

kesimpulannya, kalau nak buat cerita, biarlah semua orang boleh percaya.. ini budak 12 tahun pun tak boleh percaya.. ish ish..

zino said...

liwat lawat rawat jururawat kawat cawat dakwat ancor wat sawat semua tu membawa makna yg ber beza hehe .. maleh nak komen hehe

Akmal said...

memang fishy...hmm...

KAKTINY said...

salam Uncle Zabs..

jgn kata budak 12 tahun.. saya yang 30 tahun ni pun akan tergelak2 geli hati... termasuk geli tanpa hati pun ler.. (gelak utk tajuk yang sama tapi perkara yang berbeza.... hihihi)

13may said...

hehhe hehhe....

Mior Azhar said...

Salam Pak Zabs,
Malangnya ada juga orang dewasa lewat 50an percaya bulat-bulat akan perkara liwat yang popular sekarang ini. Kenapa ler ye?

NBK466 said...

THEY can't even fools the 12 years old!!!

Zabs said...

Alan: Itulah dia Pija kita...

BP: Liwat di depan saja dong..

Neeza: Bagi mereka itu tak penting. Asalkan kroni2 mereka sokong.

Zino: Lawat, lewat dan liwat....

Akmal: Dulu2 ada komik "fish bone" je..

Zawi said...

zabs,
Amat jelas ia dirancangkan dari awal. Bodohnya mereka.

Zabs said...

Kaktiny: Sekurangnya dapat menjadi penglipur lara.

May: Hehehehe.....

Mior: Biarkan mereka terjun dengan tilam2nya.....

NBK:m YOu cannot fool all the people all the time.

Zawi: Semoga kita semua diberi taufik dan hidayahNya.

ku tak sempurna said...

lawak paling bodoh abad ini... camana la anak muda yg gagah perkasa bole biar diliwat oleh org tua yg sekali ditendang pasti tersungkur... buat la citer yg lebih rasional skit