Thursday, December 20, 2007

Terkorban


"Allahhu Akbar 7X. Berita penting! Ini bukan khabar angin lagi! Harap sebarkan! Jangan panik! Kepada semua orang Melayu (Islam), siap sedia dengan parang, kapak dan pisau dari sekarang. Pertumpahan darah akan berlaku pada pagi 20hb di seluruh negara. Tak perlu restu dari PM dan PDRM. Kita perlu sembelih lembu, kambing dan kerbau.
"SELAMAT HARI RAYA QURBAN""
Begitulah antara sms yang saya terima beberapa hari ini (Maaf jika ada yang kurang senang atau terganggu dengan sms yang saya terima ini).

Untuk menentukan kesahihan perkara ini, pada pagi 20hb. itu, saya telah membuat sedikit tinjauan dan benar seperti yang di beritakan. Sila lihat gambar-gambar yang saya paparkan ini (Amaran: Sebahagian gambar ini mungkin tidak sesuai untuk tatapan anda, jika anda merasa begitu janganlah ditengok...okey)


8 comments:

Fauziah Ismail said...

Salam Pak Zabs
There are many ways to wish someone Selamat Hari Raya Haji but this is certainly in bad taste.
I got the same SMS. I warned the sender that the first part of his SMS could put him into trouble.
I don't know if he continued to forward them to others.
Nak melawak pun ada cara dan tempatnya.

tokasid said...

Salam Pak Zabs:

Yes, many of us dapat and forwardkan sms yg hampir sama.
Alhamdulillah pak zabs dpt bergambar qurban dan kongsikan bersama.

Saya telah uploadkan video queban dan link kan posting qurban tahun lalu di tempat saja.

The Ancient Mariner said...

Salam Aidil Adha to you and family.

Agree with Fauziah and I dont find the SMS amusing. Anybody sending me that would have got a bollocking from me for sure.

jaflam said...

Zabs, salam Aidil Adha to you and family. I did my Korban at Mesjid Kg Raja Uda, Port Klang.18 ekor di Korbankan tahun ini, cuma datang melihat Korban saya aja yang selainnya di uruskan pekerja yang dilantik.

Ok juga sebab tahu tahun yang lepas dah dapat tolong melapah bersama.

cakapaje said...

Salam Pak Zab,

Saya juga turut menerima sms yang sama, dan menjawab seperti ini: "Ye ka? Takut! Kerana saya pula dengar lembu lembu itu turut mengasah tanduk mereka!"

Qaseh Bidadari said...

saya pon dpt sms tu...terkezut mulanye tp sampai ayat akhir,gelak sensorang...hehe..........

Unknown said...

Pak Zabs,
I got that sms too. Not amused, though. Simply deleted it.
You have a lively Eid Adha, don't you? Well, this is my first time to have it away from home, due to the flood and some other circumstances, but this raya is not bad at all.
I always enjoy 'lapah' and 'siang daging' works. Give me a knife, and leave me with the daging! Also enjoy the rendang hahaha.
Pak Zabs and family, Selamat Hari Raya AidilAdha. Have a nice day and makan daging banyak2.

ZABS said...

Salam EidulAdha to all,
Thank you for visiting. Regarding the sms, it depend on how each and every one of us look at it. Ada yang anggap sebagai gurauan, ada yang anggap ia kurang sesuai sebagai ucapan dan ada yang anggap ia satu yang tak perlu diambil berat sangat. So, take it easy. Take care.