Thursday, June 07, 2007

SMART ke?


Peta dari “www.smarttunnel.com.my”

“Hujan lebat yang agak luar biasa (453mm) jika dibandingkan pada kadar normal (100mm) yang turun pada lewat petang Ahad 3 Jun telah mengakibatkan kejadian banjir kilat di ibu kota termasuk di Jalan Tun Razak. Underpass Jalan Tun Razak yang berada kira-kira 100 meter dari terowong SMART telah ditenggelami air. Pada jam 6.45 petang, keadaan trafik di Jalan Tun Razak mula sesak, mengakibatkan kenderaan bergerak perlahan di dalam terowong SMART.”
Ini adalah jawapan yang diberikan oleh pihak pengurusan SMART, apabila ada pemandu yang memberi komen bahawa terowong SMART tidak dapat mengatasi kesesakan lalu lintas di Jalan Tun Razak.

Pihak tersebut juga “memaklumkan bahawa buat masa ini cuma Lebuh Raya SMART sahaja yang telah mula beroperasi. Terowong banjir akan diserahkan kepada pihak Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) pada bulan Julai 2007. Pengurusan dan operasi terowong banjir ini akan berada di bawah bidang kuasa JPS.”Kita berharap semoga apabila telah beroperasi sepenuhnya nanti, Terowong Smart ini akan mampu mengotakan apa yang telah banyak diperkatakan tentang kemampuannya itu. Jangan wal hasil balik asal sudah.......

1 comment:

Azlan Zed said...

satu lagi projek kerajaan barisan nasional... ;)