Tuesday, December 05, 2006

Lampu Rosak

Gambar Hiasan
Semasa hendak ke tempat kerja pagi tadi, di satu simpang empat terdapat beberapa kereta berhenti dan di hadapan sekali terdapat dua buah motorsikal polis trafik di letak untuk menghalang jalan tersebut. Dua anggota trafik tersebut yang berada berhampiran motorsikal tersebut sedang berbual-bual(?), tanpa menghiraukan kereta yang mula berkumpul di persimpangan itu.
Saya tertinjau-tinjau kerana menyangkakan ada kemalangan. Tetapi tiada pula kelihatannya, dan barulah terperasan yang lampu trafik di simpang itu telah tidak berfungsi. Sepatutnya polis trafik itu berada di tengah jalan untuk mengawal lalu-lintas dan tidak menahan satu hala sahaja dan tidak pula memberitahu pemandu supaya mengambil jalan lain untuk meneruskan perjalanan, kerana asyik berbual.
Setealh beberapa minit di situ, barulah salah seorang anggota trafik tersebut menunjuk-nunjuk kepada kami semua supaya mengambil jalan lain untuk meneruskan perjalanan.
Mungkin juga mereka di saitu untuk tujuan lain (VVIP nak lalu disitu ke atau seumpamanya), tetapi berilah tahu supaya orang tidak tertunggu-tunggu. Harap pekalah jangan peka..

3 comments:

13may said...

kadang2 depa hanya buat pekak...

ZABS said...

Nak tunggu gaji naik lagi baru ada perubahan kot.

mohd azmir said...

tu la die!!! makan gaji buta jer..